
Harmonogram práce
P L Á N výchovného poradenstva na školský rok 2021/2022
pre ZŠ Školská ul. č. 3 v Spišskom Podhradí
I. Oblasť profesijnej orientácie
- Zabezpečiť poradenskú, metodickú a informačnú pomoc žiakom a ich zákonným zástupcom o možnostiach štúdia na SŠ.
Termín: trvalý
Zodp.: VP / TU
- Podľa požiadaviek zákonných zástupcov sprostredkovať psychologické vyšetrenie žiakov 8. a 9. ročníkov k voľbe povolania.
Termín: september - október
Zodp.: VP / TU
- Zabezpečiť zber informácií o záujme žiakov pre ŠVS a odoslanie prihlášok na stredné školy v určených termínoch.
Termín: podľa pokynov
Zodp.: VP / TU
- Na evidenciu a spracovanie informácií využívať výpočtovú techniku a programy Proforient. Na informovanie žiakov zabezpečiť spoluprácu s vyuč. VT, venovať priestor práci so stránkami ŠVS na internete a programu Sprievodca svetom povolaní.
Termín: priebežne
Zodp.: VP / TU
II. Oblasť starostlivosti o talentovaných a nadaných žiakov a o žiakov s výchovnými a vzdelávacími problémami
- Systematicky sledovať vývin žiakov a zmeny v ich správaní. Ak sa správanie dieťaťa nedá korigovať pedagogickými postupmi, zabezpečiť odborné psychologické alebo špeciálno-pedagogické vyšetrenie a postupovať na základe príslušných záverov.
Termín: trvalý
Zodp.: VP / TU
- Zabezpečiť diagnostiku a evidenciu porúch žiakov v správaní a učení, ich školskej neúspešnosti. Poskytovať individuálne konzultácie žiakom a rodičom pri ich riešení v spolupráci s príslušným CPPPaP a CŠPP.
Termín: priebežne
Zodp.: VP / TU
- V zmysle Metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakov propagovať nový spôsob skúšania vedomostí. Podporovať zmeny späté s projektom Milénium, teda menej memorovania a viac fantázie a tvorivosti.
Termín: priebežne
Zodp.: VP / TU
- Pri vypracúvaní individuálnych VV-plánov IVP a ÚUO a pri individualizácii vyučovania zabezpečovať odborné konzultácie pedagogických pracovníkov so školským psychológom, špeciálnym pedagógom.
- Pri
organizácii výchovy a vzdelávania žiakov s vývinovými poruchami učenia
(dyslexia, dysgrafia, dysortografia, dyskalkúlia), s poruchami aktivity,
pozornosti a hyperaktivitou /ADD a ADHD syndrómom/- teda poruchami
správania dohliadať na realizáciu odporúčaní školského psychológa a
špeciálneho pedagóga v spolupráci so všetkými vyučujúcimi a po
konzultácii s rodičmi. Podrobne sa oboznámiť a uplatňovať v tejto
oblasti Metodické pokyny k výchove a vzdelávaniu žiakov s vývinovými
poruchami učenia v základných a stredných školách, Metodický pokyn na
hodnotenie žiakov so zdravotným znevýhodnením začlenených v základnej
škole.
Termín: priebežne
Zodp.: VP, všetci vyučujúci
- Zápis detí do 1.ročníka realizovať v súlade s platnou legislatívou a pokynmi uvedenými v POP. Pred vstupom detí do 1.ročníka spolupracovať so psychológom a špeciálnym pedagógom a zabezpečiť ich účasť v poradnej komisii. Sledovať zaškolenie v 1.ročníku ako aj prechod žiakov na II. stupeň.
Termín: január- febr., priebežne
Zodp.: poverení učitelia
- S cieľom prevencie pred negatívnymi javmi venovať pozornosť práci s talentovanými žiakmi a viesť evidenciu o záujmoch a aktivitách žiakov.
Termín: priebežne
Zodp.: VP, TU
-
Pri realizácii uvedených úloh rešpektovať platné dokumenty:
-
Zabezpečiť priame vstupy výchovného poradcu do všetkých tried školy.
Termín: priebežne
Zodp.: vedenie školy
III. Materiálne a pracovné podmienky pre prácu výchovného poradcu
-
Kabinet výchovného poradcu doplniť ďalšou odbornou literatúrou zameranou na reedukáciu ŠVPU.
Termín: k 30.12.
Zodp.: vedenie školy
H a r m o n o g r a m ú l o h:
September:
- vypracovať Plán práce výchovného poradenstva
-
pripraviť informačnú tabuľu: možnosti štúdia na SŠ
-
nadviazanie spolupráce s triednymi učiteľmi, psychológom a špeciálnym pedagógom, konzultácia plánu
-
doplnenie a upresnenie evidencie / databázy žiakov
-
štúdium a archivácia dokumentov
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
-
konzultácie s tr. učiteľmi a vyučujúcimi pri príprave individuálnych výchovno-vzdelávacích programov a úprav učebných osnov v potrebných vyuč. predmetoch, zabezpečenie konzultácií s rodičmi
Október:
- konzultácie s triednymi učiteľmi, prehľad žiakov s poruchami učenia a správania, štúdium individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
-
aktualizácia nástenky VP- informácie o sieti stredných škôl, postup pri výbere škôl a vyplňovaní prihlášok
-
sledovať žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, konzultovať ich problémy s ÚPSVaR, so zákonným zástupcom
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
November:
- informácie triednym učiteľom o štúdiu na 8-ročných gymnáziách pre rodičov žiakov 5.ročníka
-
informácie triednym učiteľom o štúdiu na bilingválnych gymnáziách pre zákonných zástupcov žiakov 8.a 9.ročníka
-
besedy s náborovými pracovníkmi, dni otvorených dverí na SŠ
-
riešiť výchovné problémy, uskutočniť pohovory so žiakmi a rodičmi
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
December:
- konzultácie s triednymi učiteľmi o práci so žiakmi s poruchami učenia, doplnenie evidencie a kontrola opatrení
-
zmeny a opravy údajov v prihláškach na stredné školy
-
dni otvorených dverí na SŠ
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Január:
- zhromažďovanie prihlášok žiakov na bilingválne gymnáziá
- zber informácií pre ŠVS, polročné známky (vložiť údaje polročnej klasifikácie do programu Proforient
- konzultácie s TU - práca so žiakmi s poruchami správania, evidencia a opatrenia
- vyhodnotenie individuálnych výchovno-vzdelávacích programov a úprav učebných osnov v potrebných vyuč. predmetoch pre žiakov s vývinovými poruchami učenia a s poruchami správania
- aktualizácia nástenky
- spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Február:
- zápis prvákov - spolupráca pri zasielaní prihlášok na overenie školskej spôsobilosti v CPPPaP Levoča
- mimoriadne stretnutie rodičov /RZ/ žiakov 9.ročníka
- zaslanie prihlášok na bilingválne gymnáziá a na SŠ s talentovými skúškami
- poradenská činnosť žiakom a rodičom pri rozhodovaní sa o výbere SŠ
- spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Marec:
- kompletizácia prihlášok na stredné školy, vydávanie zápisných lístkov
-
konzultácie so žiakmi a rodičmi
-
sledovanie prijímania žiakov na SŠ s talentovou skúškou
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Apríl:
- odoslanie prihlášok na stredné školy
- sledovanie prijímania žiakov na SŠ, oboznámiť žiakov s výsledkami Celoslovenského testovania žiakov, urobiť zápis do programu Proforient
-
informácie v 8.ročníku k vyplňovaniu vstupných dokladov
-
evidencia prijatých žiakov na bilingválne gymnáziá a SŠ s talent. skúškami
-
konzultácie s triednymi učiteľmi k hodnoteniu práce žiakov s poruchami učenia a správania, evidencia
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Máj:
- zhromažďovanie vstupných dokladov žiakov 8.ročníka, zadávanie údajov do počítača
-
evidencia žiakov prijatých na SŠ
-
odvolanie proti ne-prijatiu na SŠ (v spolupráci s rodičmi) v 9. roč.
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
Jún:
-
záverečný pohovor so psychológom o sledovaných žiakoch
-
sledovať prijímacie pohovory žiakov 9. roč. (v II. kole prijímacích pohovorov) a prijímanie žiakov na osemročné gymnáziá
-
vyplniť prihlášky do SŠ v spolupráci s triednymi uč. 8. roč. a zaslať do ŠVS
-
evidencia rozmiestnenia žiakov prijatých na SŠ a na 8-ročné gymnáziá
-
výsledky súťaží a olympiád, evidencia práce s nadanými žiakmi
-
zaslanie vstupných dokladov žiakov 8.ročníka a záujmu o štúdium na SŠ
-
vyhodnotenie individuálnych výchovno-vzdelávacích programov a úprav učebných osnov v potrebných vyuč. predmetoch pre žiakov s vývinovými poruchami učenia a s poruchami správania
-
spolupráca s MsÚ, soc. kurátormi, hlásenia o záškoláctve
V Spišskom Podhradí
17.9.2021
Vypracovala: Ing. Viera Jurečková